Erbjudande från Ljusdalskretsen

Vill du bli mer aktiv i Naturskyddsföreningen? I Ljusdal finns möjligheten att känna gemenskap och samverka med andra, genom att påverka i natur- och miljöfrågor lokalt och regionalt.

Inom Naturskyddsföreningen ryms till exempel stadsodling, klimat, Naturfrågor, Energifrågor, transporter, kollektivtrafik, besvara remisser, Bra på att skriva rapporter/insändare mm,  Mat och kemikalier, Natursnokar (Barn och familjer), Planera/Leda Aktiviteter. Naturskyddsföreningen är så mycket mer än bara Vindkraft och vargfrågor, det är kunskap,  gemenskap och upplevelser också!

Är du resursen som gärna jobbar med hemsida, facebook och annan kommunikation? Är du strukturerad och vill bli föreningsaktiv kanske bilda eller ingå i en speciell arbetsgrupp? Gillar du att vara ute och vill anordna utflykter?

Naturskyddsföreningen har funnits i över 100 år och är Sveriges största miljöorganisation. Naturskyddsföreningen Ljudal har en aktiv styrelse. Kretsen vill nu stärka sitt arbete, bli fler aktiva och gärna fler arbetsgrupper utanför styrelsen. Har du talang för att få med fler aktiva och bygga upp arbetsgrupper?

Ta chansen, hör av dej. Berätta vad du tycker om och har för idéer. Kontakta Maj Johansson