Medlemsevent lördag 6 november:

Upptäck naturskogen!
Är du intresserad av att lära dig mer om skogen och lära dig veta hur man kan skilja en naturskog från ett plantage? Vi lär oss känna igen olika strukturer i skogen som kännetecknar en naturskog och letar efter olika så kallade naturvårdsarter.
Kursledare Amanda Tas är miljövetare och ideell naturvårdare. Hon har varit aktiv inom miljörörelsen de senaste 20 åren och har bland annat arbetat som forskningsassistent, naturumsinformatör och skogsinventerare. Dagen hålls dels utomhus, dels inomhus, och ger dig goda kunskaper i hur en inventering går till och hur du kan använda dig av resultatet. Naturskyddsföreningen Ljusdal bjuder på lunch och eftermiddagsfika. Ta dock gärna med dig termos med varm dryck till skogsexkursionen.
Plats: Samling utanför Rovdjurscentret De 5 Stora/Järvzoo, Järvsö, för promenad till skogen. Sista timmarna sker inomhus på Rovdjurscentrum De 5 Stora.
Tid: Lördag 6 november kl 09.00-15.30
Föranmälan: nortunagard@gmail.com senast 4/11

Kostnadsfritt för medlemmar – Naturskyddsföreningen Ljusdal bjuder på utbildning/exkursion, lunch och fika.