Rovdjurskonferens

Välkomna till en konferens med fokus på samexistens mellan människor och rovdjur! Under dessa dagar riktar vi blicken framåt och fokuserar på möjliga lösningar. Vi bjuder på ett spännande och aktuellt program med både svenska och internationella talare. Klicka här för mer info!

Datum: torsdag 11 april – fredag 12 april
Plats: Vildriket, Järvsö. Det går även att se föreläsningarna digitaltWorkshops är endast för de som deltar på plats.
Tema för konferensen: Samexistens mellan människor och rovdjur.
Arrangörer: Naturskyddsföreningen och Världsnaturfonden WWF i samarbete med Naturskyddsföreningen Gävleborg, Ljusdals Naturskyddsförening.
Målgrupp: Konferensen vänder sig främst till dig som jobbar eller är engagerad i rovdjursfrågor, men anmälan för digitalt deltagande är öppen för alla.
Tips på boende:
Bergshotellet (bredvid Vildriket) OBS! ring för att boka. Ange ”WWF april” när du bokar.
Järvsöbaden
Järvsö Bergscykel Park
Kontakt: Vid frågor kontakta: Hannah Wallin, hannah.wallin@naturskyddsforeningen.se