NOMINERA till ROVDJURSPRISET

NOMINERA till
ROVDJURSPRISET för SAMEXISTENS!
Priset kommer att delas ut i samband med Rovdjurskonferensen i Järvsö den 11-13 april 2024.
I samband med Rovdjurskonferensen den 11-13 april 2024 kommer ett pris benämnt ”Rovdjurspriset för samexistens” att delas ut, och nomineringsperioden är nu öppen fram till 20 mars.
Syftet med priset är att lyfta fram goda insatser som kan inspirera andra att agera för samexistens mellan rovdjur och människa, och därför uppmärksamma personer eller organisationer som verkat till stöd för samexistens mellan rovdjuren och människan i Sverige. Priset kan delas ut till såväl person som organisation, och  priset kan också delas mellan två pristagare.
Priset delas endast ut vid ett tillfälle, i samband med Rovdjurskonferensen och är därmed knutet till konferensens tema. Utdelare och initiativtagare är Naturskyddsföreningens länsförbund Gävleborg och kretsen i Ljusdal.
Person eller organisation som nomineras ska ha gjort betydande insatser för att främja samexistens mellan de vilda rovdjuren och människan i Sverige.
Person och organisation som nomineras kan ha utfört ideella insatser, alternativt i sin profession/sitt uppdrag, eller bäggedera. Mottagare av priset kan därmed vara en ideell organisation eller en person som arbetar delvis ideellt, delvis avlönat/på uppdrag.
Organisation som nomineras ska ha sitt säte i Sverige och person som nomineras ska ha svenskt medborgarskap.
Så här nominerar du!
Nominering till mottagare av priset kan föreslås av förening hemmahörande i Sverige eller en enskild person. Förslagen ska mejlas in senast 20 mars 2024 på e-postadress:
Nomineringen ska innehålla:
–          Namn på föreslagen person eller organisation
–          Kontaktuppgifter på föreslagen person eller organisation
–          Motivering till varför denna person eller organisation ska erhålla priset
–          Kontaktuppgifter på dig som nominerar
Du kan nominera flera olika mottagare av priset, men nomineringarna ska avse en mottagare per insänd nominering, och hållas isär från varandra.